Joulukuu alkoi perinteillä, Itsenäisyyspäivän seppeleen laskulla, sekä Oulussa olleella valtakunnallisella paraatilla. Järjestimme myös perinteiset joulupuuroaamiaisen.

Joulupuuroaamiaisella ei ollut tungosta, mutta senkin edestä keskustelua ajankohtaisesta politiikasta ja politiikasta yleensä. Aiheena olivat muunmuassa kaupunginjohdon tilanne,  käyttöveden saantiin liittyvät riskit Ouluun ja oululaislle. Vaihdoimme lisäksi ajatuksia kattavasti investointien tarpeesta yrittäjyyteen ja teollisuuteen Oulun seudulla, sekä kovasta tarpeesta kasvattaa tulovirtaa kaupungile.

Oulujoen edustajat ovat osallistuneet aktiivisesta kaupunginjohtajan irtisanoutumisesta johtuvaan keskusteluun Oulun Kokoomuksen hallituksessa. Keskustelun lopputuloksena muodostui julkilausuma: https://www.oulunkokoomus.fi/ajankohtaista/oulun-kokoomus-tavoittelee-kasittel/

Yhdistyksen jäsenistön keskustelu on myös ollut vilkasta OuIulujoen WhatsApp ryhmässä. Keskustelua on ollu monipuolisesti eri poliittisista aiheista, kuten  pormestarimallista kaupungille, nuorten pahoinvoinnista ja monesta muusta ajankohtaisesta poliittisesta aiheesta. Jos haluat liittyä mukaan WhatsApp ryhmään, ole yhteydessä yhdistyksen puheenjohtajaan.  Yhteystiedot täältä: Hallitus

Hyvää ja rauhallista joulun aikaa toivottaa Oulujoen Kokoomuksen hallitus.

Alla kuvia itsenäisyyspäivän tapahtumista.